Ahlan Wasahlan Selamat Datang....Semoga ada manfaatnya disisi Allah SWT....untuk paparan terbaik, pastikan anda menggunakan mozilla firefox ....ustazfarihan

Isnin, 23 November 2009

Menjadi Muslim Terbaik

Sekiranya kita lihat bintang dilangit,mana satukah yg menaik perhatian? Sudah tentu bintang yang paing cerah, paling indah dan paling hebat sinarannya.
Oleh itu ramai orang hari ini ingin menjadi 'bintang' supaya dapat menarik mata yang memandang.
Al-Quran menjelaskan, umat Islam laksana bintang yang bertaburan didada langit. Umat Islam adalah umat yang terbaik.Dalam erti kata lain,semua muslimin dan muslimat adalah bintang,bukan bintang di pentas, bukan bintang diTV tetapi bintang pada pandangan tuhan.
Namun tidak semua bintang mendapat pandangan tuhan.Bintang yang paling indah saja yang mendapat sepenuh perhatian,rahmat dan keredhaannya.
Bintang itu adalah MUSLIM TERBAIK
Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma'ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah. sekiranya ahli Kitab beriman, tentulah itu lebih baik bagi mereka, di antara mereka ada yang beriman, dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasik.

Tiada ulasan: